Pentru că sunt părinte și pentru că sunt profesor, consider că elevii trebuie să se întoarcă la școală. Sacrificăm astfel, educația și viitorul copiilor și al națiunii.
Soluția corectă este cea propusă repetat de PSD. Testarea rapidă a copiilor și a profesorilor acolo unde există suspiciuni sau contaminați, izolarea celor pozitivi, continuarea normală a școlii pentru cei sănătoși.
Guvernarea Iohannis-Orban continuă să aplice măsura anacronică de a închide fără discernământ, fără o analiză punctuală, toate școlile din zonele considerate roșii, în temeiul raportului de noi infectați mai mare de 3 la mia de locuitori, în ultimele 14 zile.
Din nepricepere, delăsare, frică și mai ales din lipsă de viziune și soluții, actuala guvernare preferă să compromită grav educația copiilor, viitorul lor și să procedeze total opus față de Europa civilizată.
Există nenumărate avertismente ale specialiștilor, organizațiilor interne și internaționale care atestă nocivitatea cursurilor online.
Spre exemplu:
1) Consilierii medicali britanici consideră că absența de la școală, este mai periculoasă pentru copii decât COVID 19! Imposibilitatea participării la cursuri duce la creşterea inegalităţilor, reducerea oportunităţilor şi poate exacerba problemele de sănătate fizică şi psihică.
2) Unicef-Raport România: Se adâncesc inegalitățile educaționale, crește abandonul școlar. Detalii https://www.b1.ro/pictures/documents/1253-EVALUAREARAPIDĂASITUAȚIEICOPIILORŞIFAMILIILOR,CUACCENTPECATEGORIILEVULNERABILE,ÎNCONTEXTULEPIDEMIEIDECOVID-19DINROMÂNIA.pdf
3) Oana Moșoiu, lector univ. dr. la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București: Școala online afectează copiii la fel ca plecarea părinților la muncă în străinătate Detalii https://newsweek.ro/educatie/scoala-online-afecteaza-copiii-la-fel-ca-plecarea-parintilor-la-munca-in-strainatate-cum-procedam
4) Ștefan Dărăbuș, directorul regional pentru Europa Centrală și de Sud al Fundației Hope and Homes for Children ”Școala online este o mare farsă”, mai ales că „cel puțin unu din trei copii din țara asta nu are cum să aibă acces la școala online”, trăind în case unde nu există Internet, tablete sau smartphone-uri, sau chiar curent electric.
Acestea sunt motive puternice pentru ca educația copiilor să se desfășoare normal. De aceea toate țările din UE – mai puțin Letonia și România – au menținut școlile deschise, indiferent cât de gravă este situația epidemiologică.
Acum nu mai suntem în situația din martie, de la începutul pandemiei, când nu se știa mai nimic, motiv pentru care atunci s-a justificat închiderea temporară a școlilor.
Acum știm că testarea este vitală în identificarea cazurilor, avem teste rapide și testele RT-PCR, există proceduri medicale și de triaj, există modalități de prevenire verificate, există experiență și expertiză în abordarea pandemie.
Prin urmare acum nu mai este cazul să ținem școlile închise și să mutilăm educația și viitorul copiilor. România trebuie să ia exemplul țărilor din Uniunea Europeană, al Germaniei, Franței, Italiei, Spaniei unde copiii merg la școală deși sunt restricții severe, chiar stare de urgență (Franța și Spania).
Prin programul electoral privind educația PSD propune:
– Testarea profesoriilor periodic sau ori de câte ori e necesar! Sunt în prima linie a expunerii, orice cadru didactic infectat poate răspândi virusul; măsura izolării/indisponibilizării sale afectează grav procesul educațional pentru zeci de copii cărora le preda.
– Copiii ( dar și personalul didactic ) trebuie testați dacă există suspiciune ori contaminare; cei pozitivi intră-n izolare, ceilalți sănătoși își continuă activitatea, clasa/școala nu se închide.
– Protecția cadrelor din educație, dar și a elevilor – asigurarea de măști, dezinfectanți, etc.
– Măsuri organizatorice – fluxuri de intrare/ieșire, distanțare fizică, ore decalate
– Educație și prevenție adecvate, pe înțelesul copiilor, ușor de înțeles, asimilat și aplicat
Florin Piper-Savu