22.8 C
Roșiorii de Vede

Cotidian Național din 1993 - Ediția Online

marți, mai 24, 2022

IGSU – Întrucât, astăzi, CNSC a respins, ca nefondată, contestația depusă de un operator economic, prin Decizia nr. 154/21.01.2022, procesul de achiziție s-a reluat.

Sănătate

Având în vedere Acordul-cadru care face obiectul achiziției a 18.500.000 bucăți „Teste rapide pentru depistarea virusului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă” încheiat de Oficiul Național pentru Achiziții Publice, coroborat cu deciziile pronunțate de Consiliul Național de Soluționare a Contestatiilor (CNSC) în cazul contestațiilor formulate în legătura cu procedura de achizitie publică, facem următoarele precizări:

Întrucât, astăzi, CNSC a respins, ca nefondată, contestația depusă de un operator economic, prin Decizia nr. 154/21.01.2022, procesul de achiziție s-a reluat. Astfel, astăzi, 21.01.2022, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a invitat, la sediul instituției, cei patru promitenți furnizori în vederea încheierii contractelor subsecvente pentru furnizarea a 18.500.000 bucăți „Teste rapide pentru depistarea virusului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă”.

Dintre cele patru contracte subsecvente, trei au fost semnate astăzi de ambele părți, urmând ca cel de-al patrulea să fie semnat în data de 22.01.2021.Primele 10.000.000 bucăți teste vor fi recepționate în cursul zilei de mâine, 22.01.2022, urmând ca în cursul aceleiași zile să fie transportate, cu camioanele IGSU, către Inspectoratele Școlare Județene/Municipiul București, conform planului de distribuție elaborat de Ministerul Educației, astfel încât acestea să fie disponibile în unitățile de învățământ în cursul săptămânii viitoare.

Informații background:În conformitate cu art. 4, alin (2), lit. b) din Ordonanța de urgență nr. 11/2020 privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei, cu modificările și completările ulterioare, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate a fost desemnat să achiziționeze în regim de urgență echipamentele și consumabilele prevăzute în Anexa la ordonanță, prin procedura de negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare. Totodată, în temeiul art. 4 alin. (3) din OUG nr. 11/2020, stabilirea în anexă de noi categorii de produse, materiale şi echipamente sanitare, inclusiv majorarea cantităţilor prevăzute în anexă, se realizează prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea vicepreşedintelui Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.

Astfel, vă indicăm faptul că Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate este instituția abilitată pentru organizarea și derularea procedurilor de achiziție, această instituție fiind și cea care încheie acordurile – cadru cu ofertanții desemnați câștigători. Important de precizat este că proiectul de contract subsecvent este parte a documentației de atribuire a achiziției întocmită de ONAC, în baza căreia au fost atribuite acordurile-cadru.

Ulterior derulării procedurii de achiziție de către ONAC, în baza art. 5 alin. (3) din OUG nr. 11/2020, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate pune la dispoziția Inspectoratului General pentru Situații de Urgență acordurile-cadru atribuite.

În baza art. 5 alin. (4) din același act normativ, monitorizarea acordurilor-cadru și încheierea contractelor subsecvente pentru achizițiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din OUG nr. 11 din 2020 se realizează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

- Reclamă -

Articole pe același subiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Articole