11.4 C
Roșiorii de Vede

Cotidian Național din 1993 - Ediția Online

luni, martie 4, 2024

Ce trebuie reamintit și explicat politicienilor despre pensiile militare de Stat

Sănătate

CE TREBUIE REAMINTIT ȘI EXPLICAT POLITICIENILOR DESPRE PENSIILE MILITARE DE STAT:

  • CĂ, TOATE pensiile civile (inclusiv cele ale magistraților) ar trebui să constituie obiectul unei SINGURE legi, deoarece:
  • se bazează pe contracte de muncă normată, doar pentru 8 ore;
  • sunt plătite din Fondul de Asigurări Sociale, de către Casa Națională de Pensii;
  • sunt de competența Ministerului Muncii și a Comisiilor de Muncă din Parlament.
    Astfel, este bine de știut că:
    × politicienii, ar trebui să respecte și aplice actuala lege a pensiilor, Legea nr. 127/ 2019, în integralitatea ei, (deoarece, acum se aplică doar preferențial și… pe sărite), și nu Legea nr.263/2010, care este abrogată de 3 ani;
    × civilii, ar trebui să conștientizeze că departajarea dintre ei nu o face doar „sfânta contributivitate” (inexistentă în cazul pomenii sociale numită, în bătaie de joc și electoral – „pensie minimă”) ci și importanța socială a muncii, gradul de periculozitate sau de epuizare fizică și psihică etc.
  • CĂ, PENSIILE MILITARE DE STAT, nu pot constitui (din totdeauna dar și pretutindeni în lume…) decât obiectul unei LEGI SEPARATE, deoarece decurg din contracte de prestare a activității, 24 de ore (din 24 de ore), în baza unui jurământ de credință „Jur să-mi apăr țara, chiar cu prețul vieții”, iar Constituția României interzice, pentru militari și asimilații lor, cuvântul „muncă”, deoarece ar trebui folosită expresia „muncă forțată”, adică de „sclav” sau „ocnaș” (vezi art. 42, al.1 și 2a).
    În plus, ele se plătesc, nu din Fondul de Asigurări Sociale, ci din bugetul SAOPSN, prin Casele Sectoriale de Pensii, nefiind de competența Ministerului Muncii, Ministerului de Finanțe ori a Comisiilor de Muncă și Buget-Finanțe din Parlament, ci în competența exclusivă a Ministerului Apărării Naționale – coordonatorul SAOPSN și a Comisiilor de Apărare.
    Este bine de știut că:
    × Spre deosebire de angajații civili – de la stat ori de la privat, care dau la stat DOAR taxe și impozite, structurile SAOPSN RETURNEAZĂ bugetului de stat, în luna decembrie a fiecărui an, cea mai mare parte a sumelor destinate Apărării, ca necheltuite.
    În plus, sistemul produce el însuși bani, prin vânzare de armament, muniții, vehicule, servicii, presă, cărți, dobânzi, chirii, participări la misiuni externe, operațiuni NATO etc., bani care se duc atât la bugetul de stat cât și, în cazuri de urgență (de exemplu, la alegerile generale trecute, din anul 2020), la Fondul de Rezervă al Guvernului;
    × Obligațiile de muncă ale civililor încetează odată cu ieșirea la pensie, dar obligațiile activităților specifice ale rezerviștilor militari, continuă și după trecerea în rezervă!;
    × Pentru neîndeplinirea obligațiilor de muncă, civilii sunt dați afară din serviciu, însă pentru neexecutarea ordinului, militarii și polițiștii sunt arestați, la pace și executați pe timp de război…
    Oare, unde se vede sau se simte egalitatea între civili și militari (așa cum o văd și o proclamă ostentativ, dar pe bani …grei „ficeacii” și „chiriecii” (dar și alții…) pe la unele televiziuni (și acestea, la rându-le, plătite tot cu bani…grei să ponegrească militarii)??
    × Civilii au dreptul de a alege și de a fi aleși și se bucură de toate drepturile cetățenești, pe când militarii în activitate și asimilații lor au doar dreptul de a alege și le sunt luate, prin lege, toate drepturile cetățenești vizând libertatea de deplasare, de exprimare, alegerea locului de muncă, dreptul la activități suplimentare, remunerate sau profitabile etc. Așadar, cei care își doresc egalitatea la pensiile civile cu cele ale rezerviștilor militari, ar trebui să conștientizeze și să accepte și condițiile vieții militarilor și polițiștilor, marcate de riscuri și privațiuni, precum și riscul unei îmbolnăviri ori chiar al unei morți premature!
    Aceștia trebuie să știe faptul că soldele celor în activitate dar și cele ale rezerviștilor militari, acoperă, prin contractele de prestare, nu numai punerea la dispoziție 24h / 24h, ci și interdicțiile și riscul asumat, al pierderii vieții! Deasemenea, să nu uităm niciodată că, NIMENI nu a îndrăznit vreodată sau nu a reușit (ca în cazul cuplului Boc și Băsescu) să anuleze, retroactiv, contractele de muncă ale civililor sau să le taie pensiile…
    Însă, contractele de prestare a activității ale militarilor și polițiștilor, au fost unilateral și retroactiv anulate de către regimul Băsescu, alias ,,Petrov” ( pentru militarii în activitate și cei în rezervă ori în retragere, dar nu numai … fiind greu de uitat ori iertat, deoarece a fost și va rămâne în memoria colectivă ca un regim toxic, dar și unul ,,ticălos și parșiv”- așa cum, chiar Băsescu eticheta, cu nonșalanță statul român, pe care chiar el îl conducea…).
    Astfel, în acel an fatidic – 2010, rezerviștii militari și-au pierdut atunci (fără judecată ori drept de apel) inclusiv proprietatea gradului militar, prin legile sinistre nr.119 și nr. 263.
    Ei au fost aruncați atunci ca asistați social (fără fondul de pensii aferent) pe spinarea pensionarilor civili, a Fondului de Asigurări Sociale și a Casei Naționale de Pensii care, pe lângă cele 2,2 milioane de pensii civile, plătea și încă plătește, peste 3 milioane de ajutoare sociale și indemnizații de merit, fără vreo legătură cu aberantul „punct de pensie”.
    De altfel, acesta a fost anulat practic de Lia Olguța Vasilescu, prin Legea nr.127/2019, fiind transformat într-o componentă a așa- zisului „punct de referință ”.

Bineînțeles că nimeni nu are curajul să se lege de ,,salariile și pensiile magistraților” (o mare parte dintre ei fiind complici la politica de distrugere sistematică a României și a destinelor unor români), aceștia continuând să își rezolve problemele, fiind singura categorie socială cu plata restanțelor la zi, atribuindu-și inclusiv plata ratelor personale la bănci.
Ca să nu mai vorbim de faptul că, zeci de mii de militarii și polițiști rezerviști, dar și în activitate, au avut și au acțiuni în instanță pentru neacordarea drepturilor prevăzute de lege (lucru nemaiîntâlnit nicăieri în lume), iar onor magistrații, in corpore, le resping pe ,,bandă rulantă „, la ordin politic, pe motiv că…,,nu are statul bani”. Dar, bineînțeles, cu excepția… magistraților, care și ei au introdus acțiuni în instanțe, tot ei și le-au admis pe toate, și bineînțeles că același stat… ,,parșiv și ticălos” (de la băse…citire) a făcut rost de bani și le-a achitat integral sumele câștigate.

Iar acum, părerologii vor „recalcularea” pensiilor militare de stat prin PNRR-ul (în care acestea nu au ce căuta!) și trecerea lor „pe contributivitate”, că vezi doamne, așa a hotărât unul…Ghinea, că se aude că așa dorește sau că a recomandat CE sau UE, că altfel nu se acordă împrumuturile promise…
Și bineînțeles, se aude, că DOAR în cazul pensiilor militare de stat, și DOAR cele din România (că doar nu or avea curaj să procedeze la fel și cu pensiile militarilor din alte state europene…).
Nu au ce căuta pensiile militare de stat în PNRR și nu au ce face acestea nici un subiect de discuție ori de condiționare pentru împrumuturile externe!

Trebuie spus și reamintit că, militarii și polițiștii, cărora li s-a transformat de două ori netul în brut (în 2001/2004 și 2010), plătesc, când sunt în activitate, „sfânta contributivitate” dar… în beneficiul civililor. Adică plătesc din brut, 25% (pentru CAS), procent care se duce, prin buget, la fondul de pensii civile, deoarece pensiile militare se plătesc din aceiași bani ca și soldele celor în activitate, instruirea, înzestrarea, dotarea, deplasările, misiunile etc. Mai plătesc și impozitul de 10% (pe care-l plătesc ilegal și rezerviștii militari, deoarece pensiile militare nu ar trebui impozitate, fiind calculate din net, nu din brut, ceea ce înseamnă dublă impozitare). Și tot în beneficiul civililor, militarii și polițiștii în activitate, rezervă și în retragere, mai plătesc, în mod ilegal și 10%, pentru CASS (în condițiile în care au asigurate, prin legile-statut, gratuitatea actului medical, a tratamentelor și medicamentelor, în sistemul propriu al spitalelor, policlinicilor și farmaciilor militare). În plus, din net, cei în activitate mai plătesc și 5% pentru pensia privată (suplimentară), confiscată de LOV, prin neconstituționala OUG nr.59/2017, prin transformarea sa juridică în „contribuție individuală la bugetul de stat”.

Și nu numai atât…, aceeași LOV (ca ministru al muncii, neavând nici o competență pentru militari…) i-a ,,decuplat” pe rezerviștii militari de la actualizarea/ creșterea pensiilor, conform legii, proporțional cu creșterea soldelor celor în activitate, dar și de la indexarea cu inflația, din luna ianuarie a fiecărui an, introducându-le experimental, rata inflației (diferența de inflație dintre doi ani consecutivi).
Rușinos, pentru statul român, la modul cum își respectă și tratează purtătorii de haină militară – cei în activitate dar în special pe pensionarii și rezerviștii militari (cu nonșalanță, într-o continuă batjocură, discriminare și fără a ține cont de faptul că…este posibil, să aibă nevoie de ei, cât de curând…).


Col.r. Orodel Emilian

- Reclamă -

Articole pe același subiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Articole