7.3 C
Roșiorii de Vede

Cotidian Național din 1993 - Ediția Online

marți, martie 5, 2024

Alexandria – Întâlnire Apa Serv cu reprezentanții asociațiilor de proprietari din municipiu

Sănătate

Joi, 9 noiembrie 2023, Apa Serv a organizat la Centrul Multifuncțional pentru Tineri din Alexandria o întâlnire cu reprezentanții asociațiilor de proprietari din municipiul Alexandria, în cadrul căreia au fost dezbătute cele mai întâlnite sesizări și solicitări venite din partea alexăndrenilor.Au fost invitați toți reprezentanții asociațiilor de proprietari din municipiul Alexandria, fiind prezenți la ședință circa 60 de președinți de asociații și administratori, dar și mai mulți utilizatori fără funcție de conducere în cadrul asociațiilor, care au prezentat probleme punctuale cu care se confruntă. De asemenea, au participat la întâlnire primarul Municipiului Alexandria, domnul Victor Drăgușin și președintele Ligii Asociațiilor de Proprietari Habitat Turnu Măgurele, domnul Eugen Mocanu.

Subiectul principal al discuției a fost problema coeficientului de neînchidere, fiind prezentate atât cauzele ce duc la înregistrarea acestuia, cât și soluțiile legale pentru diminuarea/eliminarea sa. În ceea ce privește cauzele ce pot duce la înregistrarea unei diferențe de apă între contorul de branșament și suma consumurilor declarate, Apa Serv a enumerat:

  • pierderile de apă înregistrate între căminul de branșament și instalația blocului sau pierderi pe rețelele și instalațiile interioare (defecte, fisuri, neetanșeități – robinete, vas WC, coloane, distribuție apă subsol);
  • declararea indexului în mod eronat (mai mic decât cel real);
  • necorelarea citirilor (citirea repartitoarelor de cost la o data diferită față de citirea branșamentului);
  • consumul abuziv (executarea de by-pass-uri înainte de repartitor, defectarea intenționată a repartitoarelor etc);
  • diferențele de clasă de precizie;
  • consumul de apă necontorizat în sistem paușal.

Referitor la soluțiile pentru eliminarea/ diminuarea coeficientului de neînchidere, s-a discutat în cadrul întâlnirii despre:

• Regularizarea periodică – verificarea repartitoarelor de costuri interioare la un interval de timp ales de către asociația de proprietari, la care să ia parte un reprezentant al acesteia – fiind astfel eliminate situațiile în care este declarat un idex eronat sau consumurile abuzive;

• Facturarea direct către asociație (conform contractului încheiat de Operator cu asociația de proprietari) – care, la rândul ei, împarte factura locatarilor (așa cum se decide în cadrul asociației);

• Contorizarea pe orizontală – pentru care legea prevede că lucrările de modificare a instalației de apă (atât pe casa scării, în apartamente cât și achiziționarea apometrelor) se vor realiza pe cheltuiala proprietarilor, până în căminul de branșament și, de asemenea, că trecerea la distribuția orizontală a apei în condominiu se face integral, pentru toate spațiile cu destinație de locuință și/sau altă destinație, fiind interzisă repartizarea consumului în ambele sisteme de distribuție;

• Contoare cu citire la distanță – se montează același tip de contor, pe cheltuiala utilizatorului, cu avizul operatorului și se verifică metrologic la scadenţă.

De asemenea, certificatele metrologice emise de producător/laboratorul autorizat metrologic pentru contoarele de apă cu citire la distanţă montate în toate proprietăţile individuale se predau operatorului.

Toate cele patru soluții prezentate în cadrul întâlnirii au nevoie de inițiativă și susținere din partea asociațiilor de proprietari. Totodată, a fost prezentată în cadrul întâlnirii și o situație statistică potrivit căreia, pentru luna septembrie, la nivelul municipiului Alexandria: pentru 247 de blocuri s-a înregistrat coeficient de neînchidere ZERO, pentru 119 blocuri coeficientul de neînchidere a fost de până la 1 mc, 83 de blocuri au înregistrat coeficient de neînchidere între 1 și 2 mc, 44 de blocuri au înregistrat coeficient de neînchidere între 2 și 4 mc, 16 blocuri au înregistrat coeficient de neînchidere între 3 și 4 mc, 78 de blocuri au înregistrat coeficient de neînchidere între 4 și 5 mc.

SC APA SERV SA a anunțat că este deschisă oricăror inițiative venite din partea utilizatorilor, cât timp acestea se încadrează în normele legale în vigoare și intră în competența noastră.

- Reclamă -

Articole pe același subiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Articole