16.4 C
Roșiorii de Vede

Cotidian Național din 1993 - Ediția Online

vineri, aprilie 26, 2024

Informare Publică – U.A.T. ORAȘUL ZIMNICEA

Sănătate

Pentru a contracara informații calomnioase apărute în spațiul virtual, respectiv pe rețelele de socializare, cu privire la atribuirea contractului pentru servicii de proiectare și execuție lucrări de eficientizare energetică conform proiectului „Îmbunătăţirea eficienţei energetice- Spital Orăşenesc Zimnicea”, cod SMIS 124517 cofinanțat prin POR 2014-2020, AXA PRIORITARĂ 3, dorim să informăm opinia publică cu privire la modalitatea de atribuire a acestuia.
Procedura de atribuire a fost procedură simplificata, derulată intr-o singura etapa, integral prin mijloace electronice. Până la termenul- limită de depunere a ofertelor, în SICAP a fost depusă o singură ofertă a Ofertantului SC RENOV IMPEX SRL cu sediul în com.Ciuperceni Jud. Teleorman și subcontractanții :
– INSTAL SERVICE TECHNOLOGY SRL cu sediul în loc. Magurele, Jud.Ilfov
– ROLUMIAL ELECTRIC EXPERTS SRL cu sediul în loc. Navodari, Jud. Constanta
– JOHN SYSTEM SRL CIF cu sediul în loc. Sibiu, Jud. Sibiu
– ADURO IMPEX SRL cu sediul în mun. Bucuresti, care are și calitate de terț
Terț susținător – R.C.M. COSTRUZIONI – Italia.
În urma verificării informațiilor din DUAE și din documentele ce îl însoțesc, comisia de evaluare a concluzionat ca prin documentele depuse de ofertant nu sunt indeplinite cerintele minime de calificare solicitate prin documentatia de atribuire si in conformitate cu legislatia in vigoare. Urmare celor constatate comisia de evaluare A introdus în SEAP rezultatul: – ”respins pentru: SC RENOV IMPEX SRL. In conformitate cu prevederile art. 212 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea contractanta a decis anularea procedurii de atribuire, intrucat nu a fost depusa nicio oferta admisibila.”
În urma comunicării cu privire la respingerea ofertei depuse și anularea procedurii de atribuire, transmisă către SC RENOV IMPEX SRL, această societate a contestat decizia comisiei de evaluare la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, prin contestația nr.96/27.08.2020 . În urma analizării speței, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat Decizia nr.1730/C11/1838 DIN 23.09.2020 prin care a decis:
” Admite contestația formulate de RENOV IMPEX SRL, în contradictoriu cu U.A.T. ORAȘUL ZIMNICEA.
Anulează raportul procedurii de achiziție publică nr.13980 din 25.08.2020 în partea dedicată evaluării ofertei depuse de RENOV IMPEX SRL vizând experiența similară precum și în partea dedicate anulării procedurii de atribuire și adresa de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr.13982/25.08.2020, ca act subsecvent al raportului procedurii.
Obligă autoritatea contractantă ca, în termen de 15 zile de la primirea deciziei Consiliului, să ducă la îndeplinire măsurile de remediere și anume să continue procedura de atribuire și să reanalizeze îndeplinirea cerințelor de calificare de către ofertanta RENOV IMPEX SRL, cu respectarea dispozițiilor legale și a celor evocate în considerente.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părțile cauzei.”
Ca urmare a acestei decizii, autoritatea contractantă a dus la îndeplinire măsurile de remediere și a continuat procedura de achiziție publică, la finalul căreia s-a încheiat cu SC RENOV IMPEX SRL, Contractul de proiectare și execuție lucrări nr. 20537 / 25.11.2020, iar preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil contractantului de către Achizitor, este de 10.758.284,54 lei, la care se adaugă T.V.A, acesta fiind unicul contract încheiat între U.A.T. ORAȘUL ZIMNICEA și SC RENOV IMPEX SRL.
Indiferent ce acțiuni sau activități am desfășurat, au existat persoane care au criticat dur și de cele mai multe ori nefondat, atât oportunitatea activităților, cât și legalitatea lor, fără a avea bunăvoința să se informeze din surse autorizate.
Este foarte usor să denigrăm, să aruncăm în spațiul public informații false și acuzații, însă din păcate este atât de dificil să demontăm aceste afirmații false, chiar și cu argumente legale, concrete și explicite!
Era atât de simplu pentru persoanele ”bine-informate, corecte, care se doresc lideri de opinie” să verifice în Fisa de date a procedurii conditiile de participare a ofertantilor, care au fost:

  • să nu se încadreze în motivele de excludere prevazute in Legea nr 98/2016 privind achiziţiile publice
    -să îndeplineasca criteriile de selectie: CAPACITATEA DE A CORESPUNDE CERINTELOR -Inscrierea in registrul comertului, SITUATIA ECONOMICA SI FINANCIARA – nu a fost ceruta cifra de afaceri și CAPACITATEA TEHNICA ȘI PROFESIONALA (care putea fi îndeplinita de ofertant sau de un tert sustinator).
    De asemenea, se poate verifica în SEAP, ca a fost încheiat un singur contract în valoare de 10.758.284,54 lei, la care se adaugă T.V.A. Atât suma cât si numărul contractelor au fost intentionat dublate în postările celor care doreșc ”să informeze corect cetățenii” însă nu au bunăvoința de a verifica veridicitatea informațiilor, singurul lor scop fiind denigrarea.
    Tot în mod eronat sau cu bună știință, s-a afirmat că printre cerințele din caietul de sarcini, ar fi fost și o cifră de afaceri de 8.000.000 lei si o vechime a “firmei participante de minim 5 ani”, ceea ce nu este adevarat.
    Aceste cifre sunt extrase din documentație, dar nu asa cum sunt mentionate, respectiv:
  • 8.000.000 lei era valoarea a maxim 5 contracte similare executate în ultimii 5 ani, tocmai pentru a da posibilitatea multor firme să participe la procedură, deși putea fi acceptat și un singur contract executat în urma cu 1-2 ani.
  • ”5 ani vechime” este o sintagmă care a fost reinterpretată deoarece condiția era de executate a contractelor similare în ultimii 5 ani.
    Aceste perioade sunt impuse prin lege pentru ca și operatorii economici mai mici să poată avea o experiență cumulată. Daca s-ar fi impus o experiență acumulată în 1-2 ani (ceea ce contravene legii), atunci participau doar firmele mari si nu se mai respecta principiul “tratamentului egal”, impus prin lege.
    Prin cerintele impuse în documentație, se oferea posibilitatea de participare atât firmelor cu vechime cât și celor nou apărute pe piață, cu experienta proprie similară sau nu, iar aceste cerinte puteau fi îndeplinite de un singur ofertant, sau de acesta împreună cu subcontractanți și terți sustinători sau de o asociere.
    Pentru a informații suplimentare cu privire la modalitatea de atribuire, desfășurarea procedurii de achiziție și alte amănunte relevante, vă rugăm să aveți răbdarea de a parcurge informarea noastră pe această speță, postată pe site-ul nostru www.orasulzimnicea.ro., meniul ”Știri”.
- Reclamă -

Articole pe același subiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Articole