12.6 C
Roșiorii de Vede

Cotidian Național din 1993 - Ediția Online

vineri, mai 3, 2024

ANAF – Au fost îmbunătățite și extinse noțiunile utilizate pentru a integra toate situațiile care pot să apară în practică și care necesită declarare în sistemul RO e-Transport

Sănătate

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman informează contribuabilii că prin O.U.G. nr.132/2022 au fost îmbunătățite și extinse noțiunile utilizate pentru a integra toate situațiile care pot să apară în practică și care necesită declarare în sistemul RO e-Transport.

Astfel, a fost instituită obligația de declarare a transportului pentru noi utilizatori, raportat la tipul de operațiuni care pot să apară în practică, respectiv:

a) operatorul economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat deținute și transportate între locul de încărcare și locul de descărcare, situate pe teritoriul național;

b) prestatorul de servicii din România în cazul unor operațiuni comerciale reprezentând un nontransfer atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României pentru prestarea de servicii, cât și pentru bunurile rezultate reexpediate în statul partenerului comercial;

c) beneficiarul din România în cazul unor operațiuni comerciale reprezentând un nontransfer atât pentru bunurile expediate din România pentru prestarea de servicii într-un stat membru UE, cât și pentru bunurile rezultate reexpediate în România;

d) clientul din România în cazul unor operațiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispoziția clientului în situația în care România este statul membru către care au fost expediate sau transportate bunurile, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României, cât și pentru bunurile livrate într-un stadiu ulterior după sosire, către altă persoană impozabilă din România sau în cazul în care bunurile respective sunt returnate în statul membru din care au fost expediate sau transportate inițial;

e) furnizorul din România în cazul unor operațiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispoziția clientului în situația în care România este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atât pentru bunurile expediate din România cât și în cazul în care bunurile respective sunt returnate în România.

Totodată s-a reglementat obligația organizatorului transportului sau operatorului de transport, să actualizeze în perioada de valabilitate a codului UIT, informațiile privind identificarea vehiculului de transport rutier, ori de câte ori acestea se modifică, înainte de repunerea în mișcare.

Mentionăm că a fost instituit un mecanism de declarare sau actualizare a datelor, după caz, în situația în care Sistemul RO e-Transport nu este funcțional (perioadele de nefuncționare a sistemului urmează să fie publicate pe paginile de internet ale ANAF și MF).

În același timp a fost extins termenul de valabilitate a codului UIT de la 5 zile calendaristice la 15 zile calendaristice în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri, precum și în cazul operațiunilor comerciale reprezentând un nontransfer și transportul bunurilor reprezentând stocuri la dispoziția clientului.

De remarcat faptul că, a fost instituită sancțiune pentru neîndeplinirea obligației de declarare și/sau de actualizare a datelor, după repunerea în funcțiune a sistemului RO e-Transport, iar perioada în care nu se vor constata contravenții a fost prelungită până la data de 1 ianuarie 2023.

- Reclamă -

Articole pe același subiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Articole