13.5 C
Roșiorii de Vede

Cotidian Național din 1993 - Ediția Online

duminică, mai 5, 2024

ANAF – Comunicarea la distanţă cu unităţile fiscale

Sănătate

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Teleorman aduce în atenţia contribuabililor principalele modificări şi completări aduse de Legea nr. 9/2023 (actul normativ ce a intrat în vigoare la data de 04 iulie 2023).

Elementele de noutate sunt următoarele:

– interdicţia de a solicita persoanelor fizice sau juridice, în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, de dosare, dosare cu şină, precum şi a oricărui alt articol sau obiect de birotică sau papetărie;

– fotocopierea gratuită a diverselor acte, cereri sau formulare necesare pentru prestarea unui serviciu public.

Ca metode de comunicare la distanţă aflate la dispoziţia contribuabililor menţionăm:

– pentru depunerea declarațiilor fiscale: Spațiul Privat Virtual (SPV) şi Portalul www.eguvernare.ro, cu utilizarea de certificate digitale calificate;

– pentru efectuarea plăților utilizarea de servicii oferite de către terți: Internet banking sau www.ghiseul.ro.

Reamintim că, Spaţiul Privat Virtual (SPV) – oferă utilizatorilor săi (contribuabili persoane fizice şi persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:

♦ disponibilitate 24 ore din 24 ore, 7 zile din 7;

♦ posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;

♦ informaţii cu privire la obligaţiile fiscale;

♦ posibilitatea depunerii declaraţiilor fiscale;

♦ plata obligaţiilor fiscale;

♦ informaţii cu privire la contribuţiile sociale;

♦ acces și la alte servicii electronice;

♦ posibilitatea de a face o programare online, înainte de a vă deplasa la sediile organelor fiscale.

Înregistrarea în serviciul „Spaţiul Privat Virtual” se face de pe pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, la secţiunea „Servicii Online” – „Înregistrare utilizatori – SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL – Înregistrare/Înrolare persoane fizice şi juridice în Spaţiul Privat Virtual” sau poate fi accesat link-ul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_pf_PJ_spv .

Pentru îndrumare şi asistenţă puteţi contacta Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.

 De asemenea, contribuabilii care se prezintă la sediile unităţilor fiscale în vederea utilizării calculatoarelor destinate self-service, vor fi îndrumaţi, sprijiniţi de către funcţionarii fiscali din cadrul instituţiei.

Prin dezvoltarea de-a lungul timpului a unor servicii electronice s-a dorit ca , contribuabilii să-şi poată îndeplini obligaţiile fiscale, fără a mai fi necesară prezenţa fizică la sediile unităţilor fiscale.

De altfel,încă din luna martie a anului 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent au fost obligaţi să transmită organului fiscal central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

- Reclamă -

Articole pe același subiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Articole